دعاى روز پانزدهم ماه مبارك رمضان

دعاى روز پانزدهم ماه مبارك رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم 


اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین

واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ

بأمانِكَ یا أمانَ الخائِفین.


خدایا روزى كن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه‌ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناكان

   در دعاي اين روز نکته اساسي که به آن تاکيد شده است خضوع و خشوع و فروتني در مقابل ذات اقدس پروردگار است به طوري که در اين روز از خداوند درخواست مي نماييم آنچه را که در صفات و اعمال خالصان و خاشعان و فروتنان وجود دارد نصيب ما گرداند، اما در اينجا مي خواهيم بدانيم مخبتين به چه معناست؟ مخبتين به معناي فروتنان است، آن هم فروتناني که فروتني آنان فقط در مقابل پروردگار جهان و جهانيان مي باشد، حال شايد سئوال کرد که فروتنان چه کساني هستند؟ که در جواب بايد بگوييم فروتني يکي از صفات بارز مومنان تقواپيشه است که شب و روز خود را به تقوا و پرهيزکاري مي گذرانند. چنانچه حضرت علي عليه السلام در مورد صفت و نشانه يک پرهيزکار فرمودند: “در دينداري نيرومند، نرمخو و دور انديش است، داراي ايماني پر از يقين، حريص در کسب و دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگري ميانه رو، در عبادت فروتن، در تهي دستي آراسته، در سختي ها بردبار، در جستجوي کسب حلال، در راه هدايت شادمان و پرهيز کننده از طمع ورزي، مي باشد. 
    که با توجه به فرموده آن بزرگوار در مي يابيم که مخبتين همان پرهيزکاران هستند که شب و روز خود را به ذکر و ياد خداوند به پايان مي برند که ما نيز در اين روز از خداوند مي خواهيم شرح صدري را که مردان پرهيزکار و فروتن دارند، به ما نيز عطا فرمايد. ان شاءالله که تابع باشيم.

منبع

دعاى روز چهاردهم ماه مبارك رمضان

دعاى روز چهاردهم ماه مبارك رمضان

 

   

  

بسم الله الرحمن الرحیم 


اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ

واقِلْنی فیهِ من الخَطایا

والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ

بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین. 


خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات اى عزت دهنده مسلمانان.

رضايت يار

شرح دعاي روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 


    “اللهم لا تواخذني فيه بالعثرات و اقلني فيه من الخطايا و الهفوات و لاتجعلني فيه غرضا للبلايا و الافات بعزتک يا عز المسلمين” “خدايا در اين روز مرا به لغزشهايم مواخذه مفرما و عذر خبط و خطاهايم را بپذير و مرا هدف تير بلا و آفتهاي عالم قرار مده به حق عزت و جلالت اي عزت بخش اهل اسلام”
    (1) اللهم لاتواخذني فيه بالعثرات “خدايا در اين روز مرا به لغزشهايم مواخذه مفرما”
    مواخذه انسان بر اساس توانايي
    هر انساني که پا به عرصه دنيا مي گذارد و در مدت عمر معيني در آن زندگي مي کند بايد در تمام مراحل آن از قوانين و دستورات الهي پيروي نمايد چرا که در غير اين صورت مورد مواخذه و محاسبه الهي قرار مي گيرد؛ “وان تبدوا ما في انفسکم او تغفوه يحاسبکم به الله”(1) يعني “و اگر شما (از غرضهاي خير و شر) در دل داريد (به طوري که) آشکار و يا مخفي کنيد همه را خداوند در محاسبه شما خواهد آورد” و آن به گونه اي است که هر کس در حد توانايي که دارد مسئول اعمال خويش مي باشد و بيش از آن بر او تکليفي نخواهد بود؛ “لا يکلف الله نفسا الا وسعها”(2) يعني “خداوند هيچ کس را تکليف نکند مگر به قدر توانايي او” چرا که “يريد الله ان يخفف عنکم و خلق الانسان ضعيفا”(3) يعني “خداوند مي خواهد کار را بر شما آسان کند که انسان ضعيف خلق شده است.” ما نيز در اين روز از خداوند مي خواهيم به خاطر لغزشهايي که در طول عمر خويش داريم ما را مواخذه ننمايد؛ “ربنا لا تواخذنا نسينا او اخطانا”(4) يعني “خدايا ما را بر آنچه که به فراموشي يا به خطا (انجام داده ايم) مواخذه مکن”
    (2) و اقلني فيه من الخايا و الهفوات “و در اين روز عذر خبط و خطاهايم را بپذير” 
    يا سريع الرضا
    خداوند “عزوجل” بهترين عذر پذيرنده هاست که از بندگان خويش زود، راضي مي گردد به طوري که او به “سريع الرضا”(5) يعني “زود راضي مي گردد” معروف است و در قرآن بندگان خويش را به سوي رحمت و مغفرت خويش فرا مي خواند “و سارعوا الي مغفره من ربکم و جنه عرضها السموات و الارض”(6) يعني “و به سوي غفران و آمرزش الهي وباغي (بهشتي) که عرض آن آسمان و زمين را فرا گرفته است سرعت بورزيد” بدون آنکه نيازي به بندگان خويش داشته باشد “الله الصمد”(7) يعني “خداوند بي نياز است” و اين در حالي است که ما غير از او کسي را نداريم “الهي و ربي من لي غيرک”(8) يعني “اي خدا و پروردگار من چه کسي غير از تو براي من مي باشد” و غير از او چه کسي مي تواند عذر ما را پذيرفته وگناهان ما را بيامرزد “و من يغفر الذنوب الا الله”(9) يعني “و چه کسي غير خداوند (مي تواند) گناهان را بيامرزد” پس ما نيز در اين روز به درگاه الهي پناه برده و از او مي خواهيم که عذر ما را به خاطر خطاهايي که انجام داده ايم بپذيرد و از گناهان ما درگذرد. 
    (3) و لا تجعلني فيه غرضا للبلايا و الافات بعزتک يا عز المسلمين “و در اين روز مرا هدف تير بلا و آفتهاي عالم قرار مده به حق عزت و جلالت اي عزت بخش اهل اسلام”
    ظلم نفس
    براي انسان در هر لحظه از زمان ممکن است براثر خطاها و گناهاني که انجام داده است اتفاقاتي رخ دهد که خود او از آن آگاهي ندارد و کسي که گناه و معصيت الهي را انجام مي دهد مستحق عقوبت الهي مي گردد که اين امر انسان را ملزم مي دارد در صورتي که از روي جهالت خطا و گناهاني از او سر زد به سرعت از آن خطا و گناه توبه نموده و از درگاه الهي آمرزش طلب نمايد تا اينکه خداوند بلاها و آفتهايي که در انتظار او مي باشد را از او دفع نمايد چنانچه خداوند در قرآن مي فرمايد: “ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سيئه فمن نفسک”(10) يعني “آنچه که از روي خير و نيکي بر تو مي رسد از طرف خداوند است و آنچه که از بدي بر تو مي رسد از طرف خود توست” و در دعاي کميل نيز چنين مي خوانيم: “ظلمت نفسي”(11) يعني “به خودم ظلم نمودم”، پس در اين روز از خداوند که جميع عزتها نزد اوست مي خواهيم که ما را از آفتها و بلاهاي دنيوي و اخروي که به خاطر گناهان ما مي باشد محفوظ بدارد. 
    ان شاءالله که تابع باشيم.

خوشبختی را کجا می‌توان یافت؟

خوشبختی را کجا می‌توان یافت؟
از خدا پرسید: «خوشبختی را کجا می‌توان یافت؟
خدا گفت: «آن را در خواسته‌هایت جستجو کن و از من بخواه تا به تو بدهم.»
با خود فکر کرد و فکر کرد: «اگر خانه‌ای بزرگ داشتم بی‌گمان خوشبخت بودم.»
خداوند به او داد.
«اگر پول فراوان داشتم یقیناً خوشبخت‌ترین مردم بودم.»
خداوند به او داد.
اگر... اگر... و اگر...
اینک همه چیز داشت اما هنوز خوشبخت نبود.
از خدا پرسید: «حالا همه چیز دارم اما باز هم خوشبختی را نیافتم.»
خداوند گفت: «باز هم بخواه.»
گفت: «چه بخواهم؟ هر آنچه را که هست دارم.»
خدا گفت: «بخواه که دوست بداری، بخواه که دیگران را کمک کنی، بخواه که هر چه را داری با مردم قسمت کنی.»
او دوست داشت و کمک کرد و در کمال تعجب دید لبخندی را که بر لبها می‌نشیند و نگاه‌های سرشار از سپاس به او لذت می‌بخشد.
رو به آسمان کرد و گفت: خدایا خوشبختی اینجاست؛ در نگاه و لبخند دیگران 🍂
📝 @irpdf

ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ

 


ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ
ﭼﻪ ﺗﻨﻬﺎ
ﭼﻪ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ...
ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ
ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺭﻭﺣﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ
ﺑﯽ ﺻﺪﺍ
ﺑﯽ ﻫﯿﺎﻫﻭ
ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ...
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺭﺳﯿﺪﯾﻦ!
ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺑﺎﻗﯽ ﭘﻮﻝ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ؟
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺻﺪﺍﯼ ﺑﻮﻕ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﻮﯼ؟!
ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ: ﺣﻮﺍﺳﺖ ﮐﺠﺎﺳﺖ ؟!
🌸 @Irpdf 🌸
ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﻨﯿﺪﯾﻢ ﻭ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ﺧﻮﺍﻧﺪﯾﻢ ﻭ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻢ
ﺩﯾﺪﯾﻢ ﻭ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ...
ﻭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﺪ ﺁﻫﻨﮓ ﺑﺎﺭ ﺩﻫﻢ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺷﺪ
ﻫﻮﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺷﺪ
ﭼﺎﯼ ﺳﺮﺩ ﺷﺪ
ﻏﺬﺍ ﯾﺦ ﮐﺮﺩ
ﺩﺭ ﯾﺨﭽﺎﻝ ﺑﺎﺯ ﻣﺎﻧﺪ
ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻗﻔﻞ ﻧﮑﺮﺩﻳﻢ
ﻭ ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ﮐﯽ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ
ﻭ ﮐﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺑﻨﺪ ﺁﻣﺪ
ﻭ ﮐﯽ ﻋﻮﺽ ﺷﺪﻳﻢ
ﮐﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﺘﺮﺳﯿﺪﯾﻢ ...
ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ ﻧﺨﻨﺪﯾﺪﯾﻢ ﻭ ﺩﻝ ﻧﺒﺴﺘﯿﻢ
ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﯾﮑﺒﺎﺭﻩ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﯾﻢ
ﻭ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺳﺮﻣﺎﻥ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺪ ...

ﻭ ﺍﺯ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﮔﺬﺷﺘﯿﻢ؟
ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺳﮑﻮﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ...

🌸 @Irpdf 🌸

.

 

بدون شرح

من یک مسلمان هستم ...

«قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛

 

"ارزش واقعی انسان به چیست"؟

علّامه محمّد تقی جعفری نقل مي كرد:
عدّه‌‌‌ای از جامعه‌‌‌شناسان برتر دنیا در «دانمارک» جمع شده بودند تا درباره موضوع مهمّی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود :

ارزش واقعی انسان به چیست؟
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصّی داریم؛ مثلاً معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیّت آن است. @rahyafte_com

معیار ارزش پول، پشتوانه آن است. امّا معیار ارزش انسان‌‌‌ها در چیست؟

هر کدام از جامعه شناس‌‌‌ها صحبت‌‌‌هایی داشتند و معیارهای خاصّی را ارائه دادند.

وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم:
اگر می‌‌‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌‌‌ورزد.

کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.

کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است، امّا کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازة خداست.

علّامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. ولی جامعه شناس‌‌‌هایی که صحبت‌‌‌های مرا شنیدند، برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.

وقتی تشویق آن ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم:
عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی علیه السلام است. آن حضرت در «نهج البلاغه» می‌‌‌فرمایند:


«قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛


ارزش هر انسانی به اندازة چیزی است که دوست می‌‌‌دارد!

@rahyafte_com

هیچگاه فراموش نکنیم

هیچگاه فراموش نکنیم
                                      که هیچکس
                                                        بر دیگری برتری ندارد ؛


آدمی فقط
                 در یک صورت حق دارد
                                                    به دیگران از بالا نگاه کند .


و آن هنگامی است
                              که بخواهد
                                               دست کسی را که
        بر زمین افتاده را بگیرد

@zibaakadeh

سروده‌ای در رثای «سیدحکیم» لشکر فاطمیون

عطر عباس از دمشق آورده‌اند

سروده‌ای در رثای «سیدحکیم» لشکر فاطمیون

شناسه خبر: 1101372 سرویس: فرهنگی
 ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
سید حکیم

منصور نظری، شاعر جوان کشور، تازه‌ترین سروده خود را به سیدحکیم، از فرماندهان لشکر فاطمیون، تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار شهید سید حکیم، یک تن از فرماندهان ارشد و از بنیانگذارن فاطمیون بود که به‌عنوان فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می‌کرد، او در مدت کوتاهی توانست به‌عنوان یک فرمانده خستگی‌ناپذیر میدانی خودش را در میان رزمنده‌ها تثبیت کند.

سردار دلاور فاطمیون شهید سیدحکیم در ابتدای امر مسئولیت فرماندهی یکی از یگان‌های مهم و تخصصی فاطمیون را از سوی فرمانده دلاور فاطمی، سردارشهید ابوحامد عهده‌دار شد. نیروهایی که با سیدحکیم کار کردند و آموزش دیدند، هرکدام بعدها توانستند فعالیت‌های عمده‌ای را در فاطمیون سازماندهی کنند.

این فرمانده دلاور لشکر فاطمیون در اطراف شهر تدمر واقع در شرق استان حمص سوریه به خیل کاروان شهدا پیوست. منصور نظری، از شاعران کشور، به همین مناسبت قطعه شعری را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده که به این شرح است:

آسمان مستِ شمیمِ عطرِ یاس
کوچه‌ها لبریز آشوب و هراس

در حلب بلوا و غوغای تقاص
لحظه‌ای از کربلا را انعکاس

بی‌قرار عشق یاسی بی مزار
شیعه سرمست شراب انتظار

کربلا را وقتِ تکرار آمده
اشک زینب را خریدار آمده

گشته بر پا کربلایی در حلب
یوسف زهرا کند یاری طلب

با ابو حامد امیر تیپ عشق
آن شهید کربلایِ در دمشق

گشته مست از بادۀِ شور و شعف
فاطمیون کربلا را بسته صف

دورتادورِ حرم صف بسته ماه
فاطمیون بر حرامی بسته راه

لشکرِ مردانِ افغانی نسب
فاتحانِ رقه و حمص و حلب

بیرق سرخِ حسینی را به دست
از میِ ناب ولایت گشته مست

بر شهادت کرده عمری آرزو
سر دهند اما نه سنگر بر عدو

گو سراپا شعله بارد از دمشق
یک‌قدم پا پس نهد کِی مرد عشق؟

چون شهادت را نپندارد هلاک
فاطمیون جان دهند اما نه خاک

کاروانی می‌رسد از شهر عشق
آورد با خود شهیدی از دمشق

فاطمیون را علمدارِ غرور
می‌رسد سردار مستی غرق نور

کربلا را عطر ناب آورده‌اند
از خُم کوثر شراب آورده‌اند

کشتۀ عین‌الیقین ‌آورده‌اند
داغ عشق آتشین آورده‌اند

غرقه در خونی جدید آورده‌اند
فاطمیون را شهید آورده‌اند

عطر زهرا در هوا پیچیده باز
عاشقی در خون خود غلطیده باز

از میِ کوثر مَهی مست آمده
پاره‌پاره بر سَرِ دست آمده

غرقه در خون پیکری آورده‌اند
ساقیِ آب آوری آورده‌اند

عطر عباس از دمشق آورده‌اند
کشتۀِ در راهِ عشق آورده‌اند

بی‌سر و بی‌پا و دست آورده‌اند
از میِ حق گشته مست آورده‌اند

در کفن پوشیده تن آورده‌اند
هم حسین و هم حسن آورده‌اند

کُشتۀِ از عشق زهرا می‌رسد
جان به زینب کرده اهدا می‌رسد

لاله‌ای گردیده پرپر می‌رسد
جان فدای عشق حیدر می‌رسد

فاطمیون را علمدار دمشق
شد حکیم آخر شهیدِ راه عشق

آرشی از ملک افغان می‌رسد
رستم قومِ دلیران می‌رسد

فاطمیون تیپِ عشاق علی
ذوالفقارانِ زِ غیرت صیقلی

قوم با جان بر حرامی بسته راه
آشنای فاطمه با اشک و آه

ذوالفقار حیدری در دستشان
کرده شورِ عشقِ زینب مستِشان

فاطمیون جان فدایِ زینب‌اند
عاشقانی کربلایی مذهب‌اند

از بدخشان لشکر حق آمده
حیدری بر دوش بیرق آمده

کابلی و زابلی و لوگری
عاشقان و شیعیان حیدری

از تخار و از سمنگان و هرات
لشکری می‌آید از رَه نازعات

شیعیان خوست و بلخ و بامیان
ذوالفقار حیدری بسته میان

از فراه و جوزجان و پکتیا
از مزارِ آن شریفِ اولیاء

هم ز ننگرهار و غور و فاریاب
بلخ و لقمان، سرزمین آفتاب

تا زِ قندوز و زِ هلمند و کُنَر
قوم افغانی به‌سانِ شیرِ نر

حیدری در کف گرفته ذوالفقار
لشکری افتاده رَه رستم وقار

ای علمداران غزنِینیِ مست
ای به مردی داده داعش را شکست

ای به راهِ حق علم بر دوشتان
شیر مادرها حلال و نوشتان

ای پناه و پشت زینب در دمشق
ای علمداران لشکرگاه عشق

ای ابو حامد سپه‌سالارتان
ای رضا بخشی علم بردارتان

ای که مهدی صابری عمارتان
در دفاع از حرم، حق یارتان

بر شما رزق شهادت روزی است
وعدۀِ حق بر شما پیروزی است

فاطمی بگرفته بیرق‌ها به دست
عصر زیبای ظهور منجی است

ای شما یارانِ مهدی در ظهور
نوشتان باشد شراب و شُربِ نور

انتهای پیام/

السلام علیک یا ام المومنین یا خدیجه الکبری

السلام علیک یا ام المومنین یا خدیجه الکبری

بدون شرح

 

💠 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 💠

📌امام_صادق (ع):

☀️خداوند روزه را واجب کرده

تا بدین وسیله "دارا و ندار(غنی و فقیر) را مساوی گردند"


📚من لایحضره الفقیه ج2،ص42

💢 #احادیث_معصومین 💢
@karbalaye_moala

  شهر رمضان الذی انزل فیه القران

💠 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 💠

بسم الله الرحمن الرحیم


اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِكَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِكَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِكَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِكَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

 

خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت

و راهنمائیم كن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت

و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات بدوستى خود

اى آرزوى مشتاقان.

@karbalaye_moala 🌺

         

سلام الله علیکِ یا زینب

 

⭕️از گوشه ای بر حرمت مینگرم👆😭


شاید گوشه چشمی برما بکنی ...


سلام الله علیکِ  یا زینب❤️❤️

@karbalaye_moala

سجده در گوشه ی ايوان طلايي عشق است

دلتنگ کربلا 


سجده در گوشه ی ايوان طلايي عشق است
نوكري بر سركوي تو خدايي عشق است...

هر كسي عاشق پابوسي ليلاي خود است
در دم مرگ كنارم تو بيايي عشق است...

ضامن آهوي صحرا شدنت جايِ خودش;
اينكه در روز جزا ضامن مايي عشق است...

تا ابد قبله نماي دل من سمت شماست
اينكه در كشور ما قبله نمايي عشق است!

همه عرش و زمين را به گدايي بدهند
باز مي گويد از اين خانه گدايي عشق است

كعبه و كرب و بلا هر يكشان عرش خداست
اينكه هم كعبه و هم كرب و بلايي عشق است...😍

@karbalaye_moala

 

 
🖊هشتمین روز عجب حال دعایی دارم
🖊حالت مشهدی و کرببلایی دارم

🖊حرم امن خدا پنجره فولاد شماست
و خدا گفت که دیدی چه رضایی دارم؟

🖊واقعا معرکه ای هست میان من و تو
🖊عشق بازیست عجب حال و هوایی دارم

🖊نفسم، خواب و خوراکم،همه ام هست ثواب
و بدانید که اینگونه خدایی دارم

🖊ز خراسان بروم کرببلا جان بدهم
که گریزی بزنم میل سنایی دارم

🖊روضه ای آمد و آمد شب هشتم یادم
🖊رقص شمشیر ز اکبر چه نمایی دارد

🖊ناگهان گفت حسین این چه مکرر شدن است؟
شکر بهر بدنت تکه عبایی دارم


________________


🖊ای هشتمین امام در این هشتمین سحر
ضامن شو و همه را کربلا ببر

آمین...🙏

@karbalaye_moala

خدايا هر بيمارى را درمان ده

اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ

خدايا هر بيمارى را درمان ده

من خدا را دارم...

کوله بارم بر دوش ،


سفری باید رفت


سفری بی همراه


گم شدن تا ته تنهایی محض


یار تنهایی من با من گفت


هر کجا لرزیدی


از سفرترسیدی


تو بگو ، از ته دل


من خدا را دارم...

@nicelylife 🔱

 

" یا قاضی‌الحاجات "

 

🗓 امروز دوشنبه 


☀️ 24 خرداد 1395 ه.ش
🌙 7 رمضان 1437 ه.ق
🎄 13 ژوئن 2016 میلادی

 

 

 

دعای حضرت ایوب علیه السلام

دعای حضرت ایوب، صبر ایوب نبی، ادعیه قرآنی

دعای حضرت ایوب علیه السلام

 

ایوب یکی از پیامبران الهی است که به خاطر صبرش زبانزد همگان است. خداوند به ایوب نعمت بسیار داده و او هم به طاعت الهی کمر بسته و شکرگزار نعمت های الهی بود. شیطان به بندگی ایوب حسد برد و گفت: خداوندا، اگر ایوب فرمانبر است به خاطر نعمت هایی است که به او داده ای، و گرنه فرمان نمی برد.
سرانجام، زمینه و زمان آزمایش ایوب فرا رسید و گرفتار امتحان الهی شد.
ایوب ثروت و مکنت و فرزندان را یکی پس از دیگری از دست داد. در تمام مراحل این آزمایش بزرگ، صبر ایوب بر حوادث و پیشامدهای تلخ چیره شد و آن گاه که نیمه جانی بیش برایش نمانده بود دست به دعا برداشت و چنین گفت:

أَنّی مَسَّنِی الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرّاحِمینَ؛(1)
بارالها، ضرر و زیان به جان من رسید و تو ارحم الراحمین هستی.

شیخ طبرسی گوید: «این سخن ایوب، کنایه ای ظریف برای طلب حاجات است.»(2)
در آیه دیگر آمده است که ایوب چنین گفت:

أَنّی مَسَّنِی الشَیطانُ بِنُصْبٍ وَ عَذابٍ؛(3)
پروردگارا، شیطان باسختی و رنج و عذاب به سراغ من آمد.

به هر حال، دعای ایوب مستجاب شد و از این امتحان بزرگ سربلند برآمد و بر شیطان و پیروانش روشن شد که ایوب در شادی و غم، دارایی و نداری، تندرستی و بیماری خدا پرست و خدا دوست است.
ندا رسید: «با پایت زمین را بخراش، چشمه ای بر می آید که آبش بیماری های تو را مداوا می کند و هم نوشیدنی گوارا برای تو است.» خداوند سلامتی را به او بر گرداند و از فرزندان و خاندان دو چندان به او عنایت کرد. ثروت و مکنت رفته باز آمد و زندگی او بیش از پیش رونق یافت.

درباره تفسیر «از فرزندان دو چندان به او عنایت کرد» از امام صادق علیه السلام پرسیدند، آن حضرت فرمود: «علاوه بر فرزندانی که در این امتحان بزرگ از دنیا رفته بودند، فرزندانی که پیش از آن هم از ایوب وفات یافته بودند، زنده شدند(4)».

1 . انبیاء (21) آیه 83 .
2 . مجمع البیان، ج7، ص59 .
3 . ص (38) آیه 41.
      

ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ ...

 


ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ


ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ


ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﮐﻨﺪ ...!

 

  رومن گاری

 

با این دمنوش سرطان را به زانو در بیاورید!

با این دمنوش سرطان را به زانو در بیاورید!

دمنوش تهیه شده از گیاه قاصدک خواصی شگفت انگیز دارد که حتی مرگبار ترین بیماری جهان را به زانو در می آورد.

به گزارش پارس نیوز، کارشناسان به تازگی دریافتند که مصرف چای قاصدک می تواند حتی قوی تر از داروهای شیمی درمانی سرطان را مهار کند.

چای قاصدک می تواند در عرض کمتر از 48 ساعت سلول های سرطانی را  نابود کند و در عین حال به محافظت از سلول های سالم بدن بپردازد.

این یافته ها نتایج تحقیق دانشمندان دانشگاه ویندزور کشور کانادا بر روی بیماران مبتلا به انواع سرطان و مشاهده رابطه مستقیم مصرف چای گل قاصدک با نابودی تومورهای سرطانی در آنها در عرض کمتر از چند روزبوده است.

بر این اساس محققان نوشیدن چای گل قاصدک که از ریشه، گل و ساقه  آن بدست آمده باشد خواص دیگری نیز دارد از جمله بهبودسیستم گوارش ، افزایش میزان باکتری های مفید در معده و روده ، بهبود عملکرد کبد و کلیه ها ، رفع عفونت های میکروبی بدن، مقابله با بیماری آلزایمر،  جلوگیری از آسیب به شبکیه چشم در اثر افزایش سن، بهبود سیستم ایمنی بدن و مقابله با پیری زودرس سلول های بدن، تنظیم قند خون و در نهایت جلوگیری از بروز آکنه های پوستی موثر است.

البته برای نوشیدن این چای فرد باید با پزشک متخصص مشاوره انجام دهد تا با داروهای شیمیایی تداخل ایجاد نکند.

رحمت خدا بر کسی که بین دو نفر از دوستان ما الفت ایجاد کند.

 

امام باقر علیه‌ السلام


رَحِمَ اللهُ امرَءاً ألَّفَ بَینَ وَلِیَّینِ لَنا. یا مَعشَرَ المُؤمِنِینَ، تَألَّفُوا وتَعاطَفوا.


رحمت خدا بر كسی كه بین دو نفر از دوستان ما الفت ایجاد كند. ای مومنان با هم مأنوس باشید و به هم مهربانی كنید.

 

May Allah have mercy upon the person whomakesclosed connection between two of our lovers. So oh believers be friends together and treat kindly

 

كافی، ج2، ص345

 

 

بی‌ارزشترین نوعِ افتخار،


بی‌ارزشترین نوعِ افتخار،

افتخار به داشتن ویژگی‌هایی است
که خود انسان در داشتن‌شان هیچ نقشی ندارد!

مثل
چهره ، قد ، ملیت و ...

به چیزایی که خودتان به دست آورده اید می‌توانید افتخار کنید

مثل انسانیت، مهربانی، گذشت، صداقت

💓 آدمی را آدميت لازم است
💓 عود را گر بو نباشد هيزم است

 

🍁🍃 بزرگــــترین کانال آرامش درون @AramesheDarun  

هر پنجشنبه و جمعه یادی از رفتگان

 


روزی رسول خدا از کنار قبری که یک روز قبل، شخصی را در آن به خاک سپرده بودند،

عبور میکرد دید بستگانش در کنار آن قبر به گرد هم آمده و گریه می کنند،

پیامبر فرمود:


«انجام دو رکعت نماز سبک که شما آن را کوچک می شمرید،

برای صاحب این قبر بهتر از همه دنیای شما است.» 

(مجموعه ورام، مطابق نقل میزان الحکمه، ج 8، ص 13)

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾
اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿4)

 

 

مقبرةالشعرا

روز پانزدهم فروردین 1393به تبریز  رفته بودم ، امسال تعطیلات نتوانستم به مسافرت بروم و لیکن با توجه به اینکه وقتمان اضافه آمد به همراه اهل و عیال سری به مقبره الشعرا زدیم .

مقبرةالشعرا (آرامگاه شاعران) یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز است که در محلهٔ سرخاب واقع شده‌است. مقبرةالشعرا هم‌اکنون در پیرامون تکیهٔ حیدر در تقاطع خیابان‌های ثقةالاسلام و عارف شهر تبریز واقع شده‌است و در ضلع شرقیبقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملا باشی قراردارد. مقبره الشعرا در گذشته با اسامی حظیره الشعرا ، حظیره القضاه ، قبرستان سرخاب نیز نامیده میشد اما متاسفانه گذشت روزگاران و مهم‌تر از آن حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، شکل ظاهری آن را از بین برده است. از ویکی پدیا "  

 

محل اطراف مقبره الشعرا در حال احداث و گسترش بنا می باشد  و محل بزرگ و پر وسعتی  را احاطه کرده است الحق و الانصاف محله فوق یکی از آرامترین محله های تبریز بوده و ظاهرا" شهرداری زحمت زیادی کشیده تا زیبایی بنا  و احترام بازدید کنندگان محفوظ بماند همچنین وجود جای پارک ماشین  در اطراف وجود دارد و برای  بازدید کنندگان از آن جهت مقبولیت می تواند داشته باشد.

 

حیدر بابا شیطان بیزی آزدیریب


محبتی اورکلردن قاز دیریب


قره گونون سرنوشتین یاز دیریب


سالیب خلقی بیر- بیری نین جانئنا


باریشیقی بلشد یریب قانینا» 

(دیوان ترکی، : 4)

بقیه را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید :

ادامه نوشته

جام تهی !

 

جام تهی !

   همه می پرسند:

- چیست در زمزمه مبهم آب ؟

- چیست در همهمه دلکش بــرگ ؟

- چیست در بازی آن ابر سپید ¸

روی این آبی آرام بلند

که تو را می برد این گونه  به ژرفای خیال

 

 

"چیست که در خلوت خاموش کبوتر ها ؟

چیست در کوشش بی حاصل موج ؟

چیست در خــنده جام ؟

که تو چندین ساعت مات ومبهوت به آن می نگری ؟ "

 نه به ابر   نه به آب    نه به برگ٬

نه به این آبی آرام بلند ٬

نه به این خلوت خاموش کبوتر ها

من به این جمله نمی اندیشم !

به تو می اندیشم !

ای سراپا همه خوبی

تک وتنها به تو می اندیشم

همه وقت

همه جــا

من به هر حال که باشم به تو می اندیشم

تو بدان این را

تنــها تو بدان

تو بیـــــــــا تو بمان با من 

 تنها تو بمان !

جای مهتاب به تاریکی شب ها تو بتاب !

من فدای تو ٬ به جای همه گل ها تو بخند !

تو بمان با من ٬ تنها تو بمان  !

در دل ساغر هستی تو بجوش !

من ٬ همین یک نفس از جرعه جانم باقی است

آخرین جرعه این جــام تهی را تو بنوش !

 

 آهنگ به تو می اندیشم از محمد اصفهانی

آهنگ به تو می اندیشم (آواز) از محمد اصفهانی

 

حکم جالب یک قاضی برای مجرم فحاش

خبرگزاری میزان- مجازات تکمیلی متهم به توهین و ایراد صدمه بدنی، نوشتن صد مرتبه از حدیث گوهر بار پیامبر اکرم (ص) در کتاب بحار الانوار تعیین شد.
 
حکم جالب یک قاضی برای مجرم فحاشبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، متهمین به توهین و ایراد صدمه بدنی در شعبه اول دادگاه عمومی دادگستری شهرستان گرمه به نوشتن صد مرتبه از متن عربی و فارسی بخشی از حدیث گوهر بار پیامبر اکرم (ص) در کتاب بحار الانوار محکوم شدند.

رای صادره به عنوان مجازات تکمیلی در خصوص اتهام توهین و ایراد صدمه بدنی عمدی توسط قاضی میثم جوادی رئیس شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان گرمه صادر شده است.

پس از صدور رای مقتضی با هدف اصلاح و ارعاب متهمین که هر دو جوان بودند و پیشگیری از بزه جدید و تامین منافع و مصالح عمومی و اجرای عدالت، مجازات تکمیلی مقرر می‌شود که هر یک از متهمان در محل دفتر اجرای احکام کیفری دادسرای گرمه یکصد مرتبه با دستخط خود متن عربی و فارسی بخشی از حدیث گوهر بار پیامبر اکرم (ص) در جلد شصتم کتاب بحار الانوار صفحه 207 دایر بر " ان الله حرم الجنه علی کل فحاش بذی قلیل الحیاء لا یبالی ما قال؛ خداوند بهشت را بر هر فحاش بی آبرو و کم شرمی که باکی از آنچه می‌گوید ندارد، حرام کرده است " را بنویسند. 

انتهای پیام/

سحری چه بخوریم؟

روز نو :
حدود 18 ساعت روزه داری آن هم در فصل گرما ، بسیاری از افراد را با مشکلاتی مانند ضعف، بی حالی یا گرسنگی و تشنگی شدید روبرو می کند درحالیکه با یک برنامه ریزی صحیح می توان تا حدود زیادی از این مشکلات کاست. 

 
بسیاری از مردم با تغییر الگوی غذایی در ماه مبارک رمضان دچار اختلالاتی مانند نفخ، ضعف و حتی عصبانیت و پرخاشگری می شوند؛ این در حالی است که یکی از اهداف متعالی روزه داری در کنار فضایل معنوی ، حفظ و ارتقای سلامت بدن است.
تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان ، کمک بسزایی به حفظ و ارتقای سلامت جسمی می کند و مردم با پیروی از الگوی تغذیه ای صحیح می توانند به شاخص های سلامتی مانند افزایش سوخت و سوز چربی و کمک به کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن و حتی بهبود سلامت روان و آرامش روحی دست یابند. 
خوردن سحری در روزه داری یکی از شاخص های سلامتی است که می تواند به روزه داری سالم تر و بهتر کمک زیادی کند اما بسیاری از مردم نمی دانند که بهترین غذا برای سحری چیست و چه نوع غذایی در سحری بخورند که کمتر تشنه و گرسنه شوند و بتوانند حدود 18 ساعت روزه داری را تاب بیاورند؛ضمن اینکه برخی روزه داران، بدون خوردن سحری، روزه می گیرند. 
 
**روزه داری بدون سحری، هنر نیست 
برخی افراد دوست ندارند قبل از اذان صبح، غذایی بخورند و بدون خوردن سحری، روز می گیرند که این امر می تواند موجب بروز بیماری ها و عوارضی مانند سردرد و حتی پرخاشگری و عصبانیت در آنان شود. 
محقق طب سنتی و اسلامی در این باره می گوید: برخی افراد فکر می کنند که اگر بدون خوردن سحری ، روزه بگیرند هنر کرده اند درحالیکه وعده سحری حتما باید خورده شود حتی اگر فقط یک لیوان آب جوش با خرما باشد. 
دکتر حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا می گوید: البته آنانی که وعده سحری می خورند باید اصولی را رعایت کنند تا هنگام روزه داری اذیت نشوند بطورمثال غذای سحری حتما باید کم حجم و ساده باشد و به آرامی خورده شود. 
وی خاطرنشان می کند: چون وعده سحری در زمان خاصی است معمولا افراد تند تند غذا می خورند و در حین غذا خوردن ، آب می نوشند که این نوع غذا خوردن موجب بروز بیماری تخمه یا فساد هضم می شود. 
 
**وعده سحری باید به آرامی جویده شود 
این استاد پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه می دهد: اگر ظرف کوچکی از غذا را به آرامی بخوریم همان یک ظرف کوچک غذا ، بدن را تا زمان افطار نگاه می دارد اما هنگامی که غذا به صورت نجویده، تند تند و با آب فراوان خورده می شود ، بخش عمده ای از آن به صورت هضم نشده دفع می شود و بنابراین تبدیل به انرژی نمی شود. 
اکبری می افزاید: غذای هضم نشده با ورود به روده ، توسط باکتری های روده موسوم به فلور - که در هر فردی منحصر به فرد است- هضم می شود و گاز زیادی تولید می کند که نفخ را در پی دارد. 
وی اضافه می کند: نفخ، امروزه بین مردم به ویژه بین افرادی مانند کارمندان که تحرک زیادی ندارند شایع و بلای سلامت آنان است، چون غذا را خوب نمی جوند و غذا با بزاق دهان آمیخته نمی شود. 
 
**لقمه های وعده سحری کوچک باشد 
محقق طب سنتی و اسلامی می گوید: حدود 70 درصد هضم غذا در دهان انجام می شود؛ مری و معده که دندان ندارند تا غذا را خرد کنند بنابراین آسیاب کردن غذا باید به خوبی در دهان انجام شود. 
اکبری می افزاید: باید لقمه های وعده سحری، کوچک باشد اما بسیاری از افراد لقمه های بزرگی برمی دارند که این روش غذا خوردن اسلامی نیست ؛ لقمه نباید تا آن اندازه بزرگ باشد که با دندان های جلویی آن را گاز بگیریم . 
وی ادامه می دهد : آنزیم های متعددی داخل بزاق دهان وجود داشته که هر کدام مسئولیت خاصی دارند؛ بطور مثال آنزیم آمیلاز مسئول آماده کردن هضم غذاهای قندی و نشاسته دار است. اما اگر فردی غذا را قورت بدهد آنزیم آمیلاز به آن غذا نمی رسد. 
 
**بین غذا در وعده سحری آب نخورید 
محقق طب سنتی و اسلامی با اشاره به روایتی مبنی براینکه هر لقمه غذا باید 32 بار جویده شود، ادامه می دهد: بین غذا نباید آب نوشید؛ پارچ آب یخ باید از سر سفره سحر و افطار برداشته شود. 
اکبری می گوید: مصرف انواع نوشیدنی ها اعم از آب ، دوغ، نوشابه یا انواع دمنوش ها بین خوردن غذا، موجب رقیق شدن آنزیم های هضم کننده می شود و دیگر غذا هضم نمی شود؛ انواع اسیدها و آنزیم هایی در معده وجود دارند که قرار است غذا را تبدیل به مولکول کنند و اگر پرخوری هم به آب خوردن وسط غذا اضافه شود ، آنگاه بازگشت اسید به مری -یا همان ترش کردن- اتفاق می افتد. 
وی تاکید می کند: پرخوری نه تنها فایده ای برای بدن ندارد که موجب ضعف و پرخاشگری می شود . 
وی ادامه می دهد: همانگونه که سوزاندن هیزم ها در قطعات بزرگ سخت است و حتما باید برای سوزاندن با تبر به تراشه های کوچک تبدیل شود ، غذا نیز باید با جویدن صحیح به اجزای کوچک تبدیل شود که تبر آن نیز دندان ها هستند اما متاسفانه برخی افراد به سلامت دندان های خود اهمیتی نمی دهند درحالیکه قبل از ماه مبارک رمضان باید به فکر سلامت دندان ها باشند تا قورت دادن غذا اتفاق نیفتد. 
 
**آب را در وعده سحری چه زمانی باید نوشید؟ 
محقق طب سنتی و اسلامی می گوید : اگر غذا را به آرامی بخوریم دیگر نیازی نمی شود که وسط غذا آب بنوشیم. 
اکبری می افزاید: بعد از اینکه وعده سحری تمام شد می توان آب یا یک لیوان آب جوش با خرما یا یک دمنوش سنتی را میل کرد. 
 
**کدام غذاها برای وعده سحری مضرند؟ 
محقق طب سنتی و اسلامی می گوید: در غذای سحر باید از خوردن غذاهای متنوع و متعدد پرهیز کرد و فقط یک نوع غذا خورده شود . بعد از وعده سحری، هندوانه و خربزه نخورید. 
اکبری می افزاید: اگر قرار است سالاد با غذای سحری خورده شود باید قبل از غذای اصلی میل شود .خوردن ماست با گوشت یا تخم مرغ با ماست فوق العاده مضر است. همچنین سفیده تخم مرغ غذای سنگینی برای وعده سحری به شمار می رود . 
 
**بهترین غذا برای وعده سحر کدام است؟ 
به گفته محقق طب سنتی و اسلامی، برنج و خورش بهترین غذا برای وعده سحری محسوب می شود که از جمله آنها می توان به خورش فسنجان با گوشت گوسفند یا مرغ محلی و قرمه سبزی اشاره کرد. خورش قیمه نیز غذای بسیار کاملی برای وعده سحر به شمار می رود به شرط آنکه به آن رب زده نشود و در آن از زردچوبه استفاده کنیم ؛ چون زردچوبه یکی از منابع کلسیم است. 
وی ادامه می دهد: خوردن انواع کباب با گوشت گوسفند نیز اشکالی ندارد اما به شرط اینکه همه این غذاها به تنهایی استفاده شوند و از رنگین کردن سفره با غذاهای متنوع پرهیز شود.
 
منبع: ایرنا

مسیرهای تنگ زندگی

♦️مدرسه‌ای دانش‌آموزان را با اتوبوس به اردو می‌برد. در مسیر حرکت، اتوبوس به یک تونل نزدیک می‌شود که نرسیده به آن تابلویی با این مضمون دیده می‌شود: «حداکثر ارتفاع سه متر»

ارتفاع اتوبوس هم سه متر بود ولی چون راننده قبلا این مسیر را آمده بود با کمال اطمینان وارد تونل می‌شود اما سقف اتوبوس به سقف تونل کشیده می‌شود و پس از به وجود آمده صدایی وحشتناک در اواسط تونل توقف می‌کند.

پس از آرام شدن اوضاع مسئولین و راننده پیاده شده و از دیدن این صحنه ناراحت می‌شوند. پس از بررسی اوضاع مشخص می‌شود که یک لایه آسفالت جدید روی جاده کشیده‌اند که باعث این اتفاق شده و همه به فکر چاره افتادند؛ یکی به کندن آسفالت و دیگری به بکسل کردن با ماشین سنگین دیگر و غیره. اما هیچ کدام چاره‌ساز نبود تا اینکه پسربچه‌ای از اتوبوس پیاده شد و گفت: «راه حل این مشکل را من می‌دانم!»

یکی از مسئولین اردو به پسر می‌گوید: «برو بالا پیش بچه‌ها و از دوستانت جدا نشو!»

پسربچه با اطمینان کامل می‌گوید: «به خاطر سن کم مرا دست کم نگیرید و یادتون باشه که سر سوزن به این کوچکی چه بلایی سر بادکنک به آن بزرگی می‌آورد.»

مرد از حاضر جوابی کودک تعجب کرد و راه‌حل را از او خواست. بچه گفت: «پارسال در یک نمایشگاهی معلم‌مان یادمان داد که از یک مسیر تنگ چگونه عبور کنیم و گفت که برای اینکه دارای روح لطیف و حساسی باشیم باید درون‌مان را از هوای نفس و باد غرور و تکبر و طمع و حسادت خالی کنیم و در این صورت می‌توانیم از هر مسیر تنگ عبور کنیم و به خدا برسیم.»

مسئول اردو از او پرسید: «خب این چه ربطی به اتوبوس دارد؟»

پسربچه گفت: «اگر بخواهیم این مسئله را روی اتوبوس اجرا کنیم باید باد لاستیک‌های اتوبوس را کم کنیم تا اتوبوس از این مسیر تنگ و باریک عبور کند.»

پس از این کار اتوبوس از تونل عبور کرد.

خالی کردن درون از هوای کبر و غرور و نفاق و حسادت رمز عبور از مسیرهای تنگ زندگی است.

#پستچی
@Postchii 💯

نشانه بهشت

نشانه بهشت 

 راهبی کنار جاده نشسته بود و با چشمان بسته در حال تفکر بود.

ناگهان تمرکزش با صدای گوش خراش یک جنگجوی سامورایی به هم خورد:
 
«پیرمرد، بهشت و جهنم را به من نشان بده!»
 
راهب به سامورایی نگاهی کرد و لبخندی زد.
 
 
سامورایی از این که می دید راهب بی توجه به شمشیرش فقط به او لبخند می زند، برآشفته شد،
 
شمشیرش را بالا برد تا گردن راهب را بزند!

راهب به آرامی گفت:« خشم تو نشانه ای از جهنم است.»

سامورایی با این حرف آرام شد، نگاهی به چهره راهب انداخت و به او لبخند زد.

آنگاه راهب گفت: "این هم نشانه بهشت " 
 
 

استفاده از زنان در ترویج بی‌حیایی توسط شیطان

 

زن و شیطان - زن و سربازی شیطان - آیه 14 سوره آل عمران - زینت دنیا - زن عامل شیطان - زن و شهوت - آتش به جانم می کند

 

فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا[1]

سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد.

مادی‌گرایی و زینت گرایی عامل مهمی است برای ترویج بی‌بندوباری و بی‌حیایی؛ اما برای اینکه بدانیم چه چیزهایی برای بشر زینت داده‌شده است باز به کتاب الهی متوسل می‌شویم که فرمود:

       زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ[2]

محبّت امور مادى، از (قبیل) زنان و فرزندان و اموال فراوان از طلا و نقره و اسب‌های ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده‌شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند.)

در آیه موردبحث نخستین موضوعى که ذکرشده است همسران و زنان مى‌باشند چراکه در مقایسه با دیگر نعمت‌ها نقش مهم‌ترى در جلب افکار دنیاپرستان و اقدام آن‌ها بر جنایات هولناک دارد! و این همان است که کارشناسان امروز مى‌گویند که: غریزه جنسى از نیرومندترین غرایز انسان است، ذکر این نکته نیز لازم است که آیه موردبحث و سایر آیات مشابه آن هیچ‌گاه علاقه معتدل نسبت به زن و فرزندان و اموال و ثروت را نکوهش نمى‌کند؛ زیرا پیشبرد اهداف معنوى بدون وسایل مادى ممکن نیست.

به‌علاوه قانون شریعت هرگز بر ضد قانون خلقت و آفرینش نمى‌تواند باشد، آنچه مورد نکوهش است عشق و علاقه افراطى و به‌عبارت‌دیگر «پرستش» این موضوعات است.[3]

در ادامه آیه چنین می‌خوانیم:

ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ*قُلْ أَؤُنَبِّئُكُم بِخَيْرٍ مِّن ذَلِكُمْ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا عِندَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَأَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ[4]

این‌ها وسایل گذران زندگى دنیا است (و هدف نهایى نیست)؛ و سرانجام نیک (و زندگى والا و جاویدان)، نزد خداست؛ بگو: آیا شمارا از چیزى آگاه کنم که از این (سرمایه‌هاى مادى) بهتر است؟ براى کسانى که پرهیزگارى پیشه کرده‌اند، (و از این سرمایه‌ها، درراه مشروع استفاده مى‌کنند)، در نزد پروردگارشان، باغ‌هایی بهشتى است که نهرها از پاى درختانش مى‌گذرد؛ جاودانه در آن خواهند بود؛ و همسرانى پاکیزه و خشنودى خداوند (نصیب آن‌هاست)؛ و خدا به (اعمال) بندگان (باایمان)، بیناست.

آرى، این باغ‌هاى بهشتى برخلاف غالب باغ‌هاى این جهان، هرگز آب روان از پاى درختانش قطع نمى‌شود.

و برخلاف مواهب مادى این جهان که بسیار زودگذر و ناپایدار است جاودانى و ابدى است.

همسران آن جهان، برخلاف بسیارى از زیبارویان این جهان، هیچ نقطه تاریک و منفى در جسم و جان آن‌ها نیست و از هر عیب و نقصى پاک و پاکیزه‌اند، همه این‌ها در یک‌طرف.

و مسئله خشنودى خداوند (رِضْوانٌ مِنَ اللّهِ) که برترین نعمت‌هاى معنوى است یک‌طرف.

درواقع، قرآن مجید در این آیه، به افراد باایمان اعلام مى‌کند که اگر به زندگى حلال دنیا قناعت کنند و از لذات نامشروع و هوس‌هاى سرکش و ظلم و ستم به دیگران بپرهیزند، خداوند لذاتى برتر و بالاتر در جهت مادى و معنوى که از هرگونه عیب و نقص پاک و پاکیزه است، نصیب آن‌ها خواهد کرد.[5]


[1] . آیه 20 سوره اعراف

[2] . آیه 14 سوره آل‌عمران

[3] . تفسیر نمونه ج 2 ص 456 ذیل آیه 14 آل‌عمران

[4] . آیه 15 سوره آل‌عمران

[5] . تفسیر نمونه ج 2 ص 460 ذیل آیات 15 تا 17 آل‌عمران